your thinking of me the same old way



jag vill gå till hörnet, jag vill lånsamt vända,
så att jag får se dig skymta fram kanhända.
Att du är så nära... Varför står jag här?
Jag blir sjuk i hjärtat, när det lyser där.

De indiska små texterna var fina, jag vill åka till Indien och till en massa andra delar av vår jord.
Maria lånade ut sin Karin Boye diktsamling till mig, så många så vackra. Jag valde ut ett litet stycke som jag tänkte att du också skulle gilla. 

Har din engelsktalande kompis också sovit i de röda våningsängara på tangocity eller ser hans rum ut som ett hostelrum från buenos aries?!
Minnen, jag minns när vi fastnande i hissen och väntade på frukost för att sedan gå och lägga oss runt 8 på morgonen.
 
Franskan var virrig, förvirrande, konstig som frankrike och fransmän. Jag hängde inte med så väl, vi lärde oss att säga hej  och typ var är metron samtidigt som han talade om giraffer och hundar. Ja, det var virrigt men grammatiken är precis som spanskan så där var jag med.  Och ingen av de andra flickorna går med mig, jag ensam. Amanda har redan läst franska, på gymnasiet.

Imorgon ska klassen till slottet, vi ska besöka livrustkammarn. Jag har aldrig varit inne på slottet, wow.
Och du har väl inte kunnat undgå prinsessans förlovning med den "helt vanliga killen"
Doh, jag får migrän på kungafamiljen.

Puss&kram!

ps. vi kommer hänga ut våra rödakorset remake projekt i bruno gallerian på götbacken. Temat för projektet är Mamma. Mammor & barn är de mest drabbade under krig. Har inte kommit på något bra tema att arbete utifrån, har du någon idé?


Kommentarer
Postat av: rebecca

den texten var fin, jag tyckte om den.

nej. men den omtalade baren jag gillar är även ett hostel och där har dom likadana sängar som i ba.

idag var jag på den värsta intervjun jag varit på i hela mitt liv. alla jag pratat med efter tyckte jag skulle ha ljugit, men jag kan inte de! så det där flyerjobbet är nog bara att glömma.

jag var på ikea idag med, det var lite bättre.

ah ne jag läste det, är inte så insatt men är det mycket snack om det där hemma nu eller?

hm någon idé..om du inte kommit på någon än kan du kanske ta lingon. ne men samtal, det känns som ett ganska centralt ämne. vet iof inte riktigt hur det skulle kunna speglas i ett plagg klurigt du.

puss!

2009-03-05 @ 20:13:09
Postat av: karolin

nej sverige är skit om man får säga så om sitt hemland. jag var trött på det efter en dag ungefär. hur är det med dig? er? grinar jag på bilden du la upp, här lite längre ner, eller? haha!

2009-03-05 @ 21:32:23
URL: http://ourlastdaysaschildren.blogspot.com
Postat av: karolin

nej sverige är skit om man får säga så om sitt hemland. jag var trött på det efter en dag ungefär. hur är det med dig? er? grinar jag på bilden du la upp, här lite längre ner, eller? haha!

2009-03-05 @ 21:32:39
URL: http://ourlastdaysaschildren.blogspot.com
Postat av: malin

vart fan haller du hus, rebecca?

din van malin

2009-03-06 @ 16:15:50
URL: http://heymalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0