första advent

 & jag visste inte ens om det. Skulle jag även glömma bort julen om jag bodde själv då?
Imorse kom vi hem från Berlin, JA vi hann med planet jag var verlycklig, vi spenderade drygt 48 helt underbara timmar där. Vi vandrade på stadens gator och dansade på världens bästa picknick.

Men så blev det söndagskväll,  jag (karoline) sitter alldeles ensam i lägenheten, det finns inget bra på tv. Det är så konstigt att vara själv jag vet att det är något man bör lära sig men ändå!! och JAg sitter alldeles ensam på 1a advent och har inte ett endaste julpynt. Jag saknar min familj som jag inte träffat på tusen dar och jag saknar mitt norrköping jag saknar lussebullar och julkänsla. Jag saknar någon att prata med denna mörka söndag. Jag har inte ens pengar till att köpa julpynt. Jag är hungrig och jävlig. Jag har söndagskris. det har jag inte haft på en miljardår.



. vill äta fisk med kokt potatis. och en god sås till...vilken lyx det vore.




.

Beerlin.






 
la boca, buenos aires, argentina.





nu ni vänner och bekanta
nu bär det av.

lampan blinkar, blink blink- spänn fast säkerhetsbältet.
snart landar vi i Berlin!



första gången med online checkin, hoppas det går väl!            Rebecca.




.

visst är det härligt när snön faller mot ansiktet



snön låg kvar även idag
jag blev glad. Vi sov tills sebastian ringde och väckte oss.
Vi åt nudlar, jag drack upp min sista skvätt av juicen, det var gott,
Hela eftermiddagen tittade vi på reprisen av stjärnor på is, jag blir alltid lika fascinerad.
Tony Irwin(eller hur han stavar) är bäzt!

vi skulle koka pasta som vi köpte igår, vi var så sugna på mat. Vi insåg ganska snabbt att ingen utav oss tog med sig pastan, vi glömde den på rullbandet i willys. SUCKS. Sebastian tog med sig spagetti när han kom, tack.

Esco är alltså på besök idag, han anlände medan jag och rebecca var ute i snön och lekte. Vi klädde på oss allt vi hade i garderoben, nästan allt och sprang ut och slängde oss i snön, slängde snöbollar & gjorde änglar. Något bland det finaste på länge. Just ja, vi dansade hela natten igår det var riktigtriktigtriktigt bra, hugo släng dig i väggen. Lilla lilla hugo, jag ryser när jag tänker på det stället. Snart står man väl där å dansar till D Å L I G musik igen, byter de någonsin musik?  Hur som helst, efter ace åt vi falafel vid medis -GODASTEever. 
medan man väntar på sin mat kan man äta gammalt bröd som de bjuder på, så bra. 


hej då
  

why so serious




idag gick vi i snön
slängde papper
slängde snöbollar
jag missade trädet fast att jag stod en meter ifrån det, ibland undrar man.
alla grannarna var ute, puh jag trodde nästan att vi var de enda  människorna här i området, tills idag.
jag fotade rebecca med snö och vid slussen.

Vi ska nog på förfest om en cirka 9 minuter.
fast det tar 50 minuter att komma dit. oh my god.



karoline M


Liebfraumilch

for tonight.

detta är en reseblogg som nära och kära får läsa när vi gör en resa.
personligen tycker jag att flytten till storstan' också är en resa i sig. en ganska stor enligt min mening.
typ.
därför har jag beslutat mig för att skriva lite om mitt wannabevuxenliv. för lite så känns det. jag har tagit mitt första kliv in i ett mer självständigt liv, om man bortser från sydamerikaluffen som var det första klivet.
imorse tänkte jag på alla länder jag besökt. och jag vill besöka tusenmer.
'
however, andra dagen i  lyan flög en duva in. krossade rutan och satt vid fönsterbänken, gissa om man var livrädd när man steg in i lägenhet runt 22tiden och det ligger glassplitter över hela golvet, på diskbänken bakom tv:n och ett STORt hål i rutan. INBROTT tänkte jag, men jag menar 3e våningen? Nä. OKej en galning har slängt in duvan genom fönstret var tanke nummer två- konstig tanke jag vet. Men så var icke fallet duvan hade flugit in, tredje tanken. rätt.
det finns säkert en mening med denna händelse, men en DUVA? wtf. jag vet att uglybettys lyckodjur är en duva, men hon skulle nog inte vara så glad om en helt okänd duva våldgästade henne på ett sådant vis. 
 fönstret var trashigt i en månad, det kostade skjortan att fixa allt. men nu är det löst.

annars har vi missat ett plan hem från barcelona och blivit lite mer fattiga. men nästa månad ni, nu har vi även ställt elefanterna med rumpan mot dörren. det ska ge pengatur. nu kan inget gå fel. förutom att vi inte hann gå till systemet idag.
och att pasta med curry står på menyn. annars älskar jag skolan, eller älska kanske var å ta i.
och denna stad, jag är nykär.

idag vaknade jag av snö på marken, jag skrek BECCA!! och somnade om.

detta blev väldigt långt så ska det inte vara i fortsättningen.


Karoline Montero

FotoSession. b a r c e l o n a.

















Vi tycker om att fotografera när vi reser runt klotet. här följde ett uraval av bilder från barcelona 27 okt- 3 nov som blev till den fjärde- tillslut.


Chao!



.

Guiffre quatrooo





nu vet jag inte om det var just detta apollo vi var på när vi hängde i barcelona, men det är inte poängen.
vill bara berätta att det är ett bra ställe som har bra klubbar!
annars kan man gå till cityhall, otto zutz, razzmatazz, manolo, moog eller nåt annat bra ställe.

inom en snar framtid kommer här finnas en film som vi pillade ihop, små fina stunder från barcelona!

snart traskar vi nog runt där igen...

hejdå malin o alla!



.

bär och lin

blir bärlin som i berlin!!!



vi åker dit den 28. Vi är luspanka och behöver billig underhållning, berlin verkar underbart.

denna luspankhet beror på det  lilla snedsteg vi gjorde i barcelona, missa flyg är inte precis det billigaste
alternativet. men noll kronor i fickan stoppar inte oss, vi styr alltså kosan till tyskland och berlin o medresenär på denna resa blir alejandro!

Tschüss! und Auf Wiedersehen!!!


.

RSS 2.0