resumé av 2008


Eftersom jag i princip spedereat varje dag under 2008 med rebecca så kommer jag att skriva i Vi form.Ok? Just too let you know liksom.


Januari var månaden som vi och marcus flög mot sydamerika! Vi kom till chile det var underbart vilket ni nog förstår.
 Februari var vi kvar i chile solade och stekte var dag. Jag karoline fyllde 20 år, vilket inte direkt gjorde någon skillnad med tanke på att man kan köpa alkohol som nyfödd i sydamerika. På tal om nyfödd, kelly kom till världen!
Mars hade vi hunnit med en hel del städer kanske t.o.m länder. Nu var vi någonstans i Argentina, denna månad fyllde marcus 20 år hans present var att åka linbana i djungeln och uppleva iguazufallen.
I april hade vi lyckats uppleva det bästa av paraguay (ett läskigt land det) Bolivia, uruguay och peru. I maj var vi kvar i peru, vi besteg Machu picchu och flög över nazca linjerna. I slutet av maj hamnade vi i chile igen. I juni flög vi tillbaka till sverige, det var en jobbig period men man vande sig. En del jobbigt hände i början av sommaren. Sedan kom juli,  vi bilade till emmaboda- en av de finaste dagarna på året. Det var de varmaste och finaste timmarna på hela sommaren. Vi badade och solade runt norrköpings sjöar. Ett och annat nattbad hann vi med. Just ja, en del jobb hann vi med, jag jobbade och slet på willys, de två sista veckorna på lovet slet rebecca på stadium lagret.  Här någonstans kom augusti och september. Vi flyttade till stockholm stad. Skolan började, det var underbart.  Här fyllde rebecca 20 år! Här började även jag coh amanda på sats  1 oktober fick vi lägenhet, lycka. En duva fick vi som välkomstpresent. Typ härbörjade jag bli kär i stockholm. Någonstans här for vi till barcelona&malin. Någonstans här missade vi ett plan hem och blev urfattiga men månaden därpå, november, var vi iväg på ännu en resa ; Berlin. Helt underbara 48 timmar, vi och alejandro! Hela hösten bara flög iväg och helt plötsligt var det december, jul & nyår. 

Och såhär i efterhand kan jag lungt säga att detta år varit fyllt av nya intryck, nya människor, fyllt av nya platser och minnen.  Sena nätter, tidiga mornar, musik & dans.   Jobbiga och lyckliga minnen.

Nu är jag lite smått orolig över 2009, kommer det slå 2008? Kanske inte, men mist lika bra!


Kommentarer
Postat av: rebecca.

ooh!

det kommer nog vara det år som jag kommer att ha besökt mest länder någonsin, känns det som.

så fint så hemskt fint.

du vet ju att jag egentligen inte vill lämna dig o stockholm. men allting har sin tid o min tid i stockholm för nu är förbi..

2009-01-05 @ 13:38:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0