första vårsolen & millesgården





God kväll käre vän!


Idag sken den allra första vårsolen. På millesgården var det vernissage, Mikael Lundberg med sin utställning Kliver ur min avsikt och faller. Madelene i min klass jobbar där så jag fick fri entre för två. Millesgården, konsthallen som ligger på lidingö (jätte nära oss) är något bland det vackraste jag sett. Vi måste dit någon dag! Det är konstnärens hem, Carl Milles som nu blivit en enda stor konsthall, museum... Jag kan inte förklara med ord men det var enorma statyer i parken och finaste utsikten över havet och sthlmstad. Kändes som om man klev in i en 1700tals scen, en idyll!

Esco är här nu, vi lagade tacos och  väntar nu på amanda & gabriel :)

Igår var jag på konstackfest med alex och hennes umgänge, det var kul som tusan. Dock var förfesten bättre var så sjukt mycket folk på konstfack(blev yr av att se så mycket artyfarty folk på en och samma gång, får vänja mig haha) så när man dansade blev man trampad på skorna. Musiken var g r y m i allafall.
 

Ha det bäst!!!!!












enorma statyer som sagt.



vi har pysslat med ståltråd, marcus verk.




Puss & kram!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0