dimma




idag ser man ingenting, inte ens lidingöbron.
Dimman har lagt sig som ett tjockt kvävande men friskt täcke över stockholmstad, tro det eller ej men med lite fin musik i hörlurarna så blir det hur vackert som helst. Som i en film, jag refererar ofta till "som i en film"  har jag kommit på.  

Jo så vad har hänt denna vecka i min stora stad? Jag kallar det hädanefter min stad för nu tusan känns det som så!
 I lördags hade vi ju vinkväll och var på arkitektskolan, sedan sov vi alla hos amanda och gabriel. Det blev en riktigt lyckadkväll. och inte alls en repris från förra gången jag besökte arkitekt haha. Nu spelade vi pingis och ölen kostade bara 20 kr osv.   

I tisdags var vi på ännu ett vernissage, sergio & hans företag (everville) ställde ut en möbel på hotel Birger Jarl, det var vip, gratis vin och bra musik. Hur som helst så är det ju design week nu och jag citerar  "Den 4 feb checkar sveriges mest intressanta unga formgivare in på hotellet"  Det går bra för everville, de samarbetade med en snubbe från textil på konstfack och gjorde en helt amazing stol. Kan lägga upp bild på den senare.
 
annars har jag spinnat och igår åt vi middag hos sergio och idag hade jag som sagt lektion. 
Veckorna flyger iväg det är kul, här i sverige längtar man till våren! 

O så fredag den 13e då fyller jag år, 21 år. Nu kan jag gå ut i usa.
Ska fira min födelsedag i sthlm...nyckelvikens textillinje har utställning så det blir en bra början på mitt liv som 21åring.
Och så hoppas jag att jag får äta prinsesstårta och vara med snälla människor, då är jag glad!
Allahjärtansdag åker jag till norrköping! 

juste, öppethus gick bra, tyvärr inte såå mycket folk men vi hade kul och drack&åt upp alla jordnötter,saltapinnar och cider själva! hela veckan har vi haft party raster för det fanns så mycket snacks o cider kvar! Vi har börjat med blusen nu, jag skickar bild till dig när den är helt klar. Men det är inte förrän mars =) 



nej nu måste jag på toa jag är så slö på att lägga upp bilder, är och har alltid varit men jag ska ta mig i kragen.

Ha det finast! Glöm ej att kolla alles och cillas blogg, de verkar ha det helt kokoskul i sydamerika!  

Kommentarer
Postat av: r.

jag är hungrig. vill också ha italienska sojabullar!

2009-02-07 @ 18:13:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0