Stop numero 2, Cafayate Argentina

HEJ!

Har kommer det lite bilder fran vart andra stop, Cafayate.
Det ar lite blanadade bilder fran vart aventyr da vi ramlade i floden, motte vilda asnor, blev rivna av vilda kaktusar osv.

342350-282
vi for ut till Pampas och kikade pa kaktusar & haftiga berg.

342350-281
vi kande oss lite som i vilda western filmer, sadar haftiga vettni.



342350-280
becca somnade.

342350-276
Denna vy var helt magisk, kandes som om lillefot skulle klampa forbi vilken sekund som helst.


342350-279
en annan dag gav vi oss ut pa en cykeltur till ett vattenfall.
Vi hade tankt oss lite bad&picknick. Nar vi kom hem sag
mina helt nya skor ut sahar.


342350-278
oj dar rakade en machu picchu bild hoppa in.


342350-277
anledningen till att mina nya skor sag ut att ha tillhort en gubbe som burit dem i 100 ar
kan bero pa:
1. Det var en lang vag till vattenfallet som bla inneholl kaktusar av alla dess slag
2. Vi korsade floden ett x-antal ganger
3. Vi klattrade i ett x-antal berg(ja, det hela gick val ut pa det)
4. Vagen, bergen var fulla av sten och sand som garna slet pa skorna.
5. Skorna var helt enkelt inte gjorda for dessa slags aventyr.


342350-275
Rebeccas kropp krympte & hennes huvud vaxte.


342350-274
Asnan fullstandigt skiter i mig, jag forsoker ta en fin bild pa mig& den vilda asnan
och allt den gor ar gommer sin skalle i busken. Dessutom fejk-klappar jag hans rygg.
Jag var for radd for denna jaguar-asna. (innan den uppenbarade sig trodde vi att det var en jaguar som forde vasen i buskarna, vi trodde att den skulle hoppa fram och ata upp oss)

342350-268
Vid ett stalle var floden sa stark att det inte gick att korsa den pa viset som vi gor
pa denna bild. Vi var darfor tvugna att hoppa fran en sten till en annan, det var
da jag ramlade i och marcus&rebecca lyckades fa upp mig. Det var en hysteriskt rolig men
samtidigt hemsk situation som vi hamnade i. Efter mig ramlade marcus i, da blev jag sa radd
att jag sjalv hoppade i bara for att radda honom. Fraga mig inte hur, men vi lyckades ta oss upp.



342350-264
Nar vi gett upp och tankte vanda hemat helt skadade, blota, hungriga och trotta
sa motte vi en liten grupp med en guide- efter mycket svett&tarar lyckades vi komma fram
till vattenfallet, 10 metersvattenfallet(!!) VA FAN kunde vi inte bara tagit iguazu pa en gang eller?! HAHA
allt detta for ett litet forbaskat baby vattenfall. Naval allt var vart det, for detta aventyr kommer vi sent glomma.
Varje gang vi pratar om det viker vi oss av skratt!


342350-273
Har ar lite fler bilder pa var tur till pampas. Sa himla fint var det.


342350-272
Pa vagen fick vi se en massa llamor.

342350-271
woho.

342350-269
yeah, det ar vi det!



342350-267
Forsta floden vi korsade, massa lera. Kande oss som varsta naturfolket.
Leran var sa sjukt obeskrivlig, det kandes som att sta pa en studsmatta. Man
kunde liksom hoppa pa leran, som en fet hinna, ja studsmatta.


342350-266
Underbara vyer.


342350-265
Haftiga formationer i bergen. Denna sten ser ut som en struts(den i mitten)




Snart kommer fler bilder, har sa himla manga kort!


Forovrigt ar det himla mysigt att vara tillbaka i Toco, imorse vaknade vi med varldens lyckorus, det var mysigt att vara tillbaka i vart gamla lilla rum!


.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

HEEEY HERMANITOO!! haha fan vad fiiiiina bilder, garva också ihjäl mig när ja läste de där när du ramla i hahahahaha får upp bilden när jag o amo tvinga dig att hoppa i de kalla vattnet vid hennes land hahahahahahah:D:D:D:D fan de där va ju farligttt egentligen.... men va kul att ni e tibax i Tocoooopijjjja.. :D snart är du hemma wohooooooooooo:D siz cuidate muchoo chauuuuuuu

2008-05-12 @ 11:55:15
Postat av: Ejlin Bejlin

aaahh vilka fina, coola, häftiga vackra bilder :D Jag vill ocksa ut pa äventyr! Hoppas ni har det toppen! Här är allt bra o esco mar nog bra med tror jag.. men ni ska veta att han saknar er! Ses i sommar pussokram elin

2008-05-12 @ 13:55:48
URL: http://elintjernstrom.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0