i en skattkista hittade vi samaipata




fem helt underbara dagar spenderade vi, kilometerslukarna, i samaipata
en by uppe i bergen, nastan mitt i bolivia.
Det var allt nagot magiskt over denna by.
Och dar vi sov, dar var allt sa himla bra.
 Andoreña,
Byn omringades av stora magiska berg, i bergen klattrade vi upp & mitt i det hoga graset
lag vi och spejade efter kondorer. "2800 meter upp i bergen lag vi pa rygg, over oss
flog kondorer och aldrig nagonsin har jag kant mig sa lugn. Vi tuggade coca-blad & lat vinden
halla om oss. Nu forstar jag varfor indianerna trodde pa gudar.
Hjartskarande var det att lamna denna plats, som jag aldriv vill glomma.

men resan forstatter vidare och idag ar vi i cochabamba.
Storstader av denna klass, kaos kaos kaos. Jag hatar det. Klart finns det fina stunder, som att kopa
naturgodis for en alldeles for billig peng eller hitta ett internet cafe da det inte finns sa mycket annat att gora, men nej, man vill ju njuta, sa storstader undviker vi helst. En annan sak var det i santa cruz, dar bodde vi precis vid plazan och vart hostel var helt underbart.

Naval,  Imorgon far vi mot La paz, for att sedan aka till isla del sol, vad jag langtar. Fina byar ar fan sa himla bra. Alla ar sa snalla och luften ar sa frisk. mmmm! 


Nu ska vi snart tillbaka till vart hostel med laskigt inredda rum, brevid varje sang lag en bibel & sangkladerna ar av blommor a la 40tal. Far hoppas att de saljer ol, for ikvall ar en sadan kvall.


blommor&billiga solbrillor!

ps. min vaska blev valdigt blot under en buss resa, min vaska var sjalvklart den enda som lag dar vattnet lackte in. Idag luktar alla mina klader surt, for att inte tala om hur vaskan luktar. Ja, det suger. 

det ar ganska roligt hur man lever nar man reser runt sahar, har samma troja i minst en vecka, duschar kanske var tredje dag & ater kanske 1-2 ganger om dagen, max. Tva ganger om vi hinner med gratis frukosten. Livet kan vara allt harligt!   


ps2. rebeccas har har typ bildat dreads. haha.




.. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahah. jag har haft samma trojja i tre veckor nu ju! o dreads, ja dom har jag haft i en vecka!

2008-04-13 @ 02:20:58
Postat av: Anonym

hahah. jag har haft samma trojja i tre veckor nu ju! o dreads, ja dom har jag haft i en vecka!

2008-04-13 @ 02:21:27
Postat av: karoliten

hahaha sant sa sant!!

2008-04-13 @ 02:52:36
Postat av: Oscar

Hej! Ni låter så lyriska när ni beskriver era upplevelser. en liten fundering bara, med tanke på allt coca-blads
tuggande,är ni säkra på att det var condorer ni såg och måste man tugga coca
för att träffa gudarna? i vilket fall, fortsätt att ha det bra och undvik stora städer! Må så gott/
Oscar. Ju, Oscar Och Emilio var med på en sk8 tävling i Norrköping och Oscar gick till final,kul eller hur?

2008-04-14 @ 23:28:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0