you can't Touch this. either. Gud- harry potter- och sen vi som inte kan laga mat.

Rådhuset, Norrköping

Två killar ~25 sitter vid spårvagnshållplatsen när en tjej i samma ålder går förbi.
Kille 1: Ojoj, vad hon blängde på dig! Känner du henne?
Kille 2 (undvikande): Nja, har pratat med henne nån gång bara.
Kille 1: Ingen bra konversation?
Kille 2: Jag förstår inte varför hon är arg egentligen. Hon satt och läste den nya Harry Potter-boken och jag ville få igång ett samtal du vet. Och Johan läste ju den och han berättade för mig hur den slutade, så jag berättade för henne.
Kille 1 blir tyst och reser sig sedan upp.
Kille 2: Men du, det är ju bara en bok!
Kille 1 går därifrån.


Stockholm

En kille ~15 sitter och ser sur ut. Musik ekar ur hans hörlurar. Hans mamma ~45 försöker få till en konversation, men får bara korthuggna svar. Till slut frågar hon vad han lyssnar på och pekar på sitt öra.
Killen: Nasum.
Mamman: Jaha, tror du jag skulle gilla det?
Killen: Meh, nä, det är punk!
Mamman: Unge man, för det första lyssnade jag på punk innan jag ens träffade din pappa, och för det andra är väl Nasum snarare grindcore?
Killen tittar chockat på sin mamma.

Göteborg

I kön står en rätt muskulös man ~50. Helt plötsligt kommer en tanig man ~30 och ska tränga sig före i kön.
Man ~50: Vad tror du att du gör?
Man ~30: Jag hade tänkt att betala.
Man ~50: Det får du gärna göra för mig. Men vem har sagt att du får tränga dig?
Man ~30: Gud har sagt det.
Varpå någon säger lite längre bak i kön: Det har jag inte alls sagt!

Stoclholm

En tjej ~25 sitter och pratar i mobilen med sin pojkvän.
Tjejen: Ja. Jag är hemma om en halvtimme typ. Fixar du mat tills dess? (Tystnad) Mm, visst, jag väntar.
Hon tystnar och väntar. Flera minuter går och hon börjar sucka.
Tjejen (till slut): Jaa, jag är kvar. Vad händer? (Tystnad) Åhh, du är fan sämst... Kunde du inte fortsätta prata medan vattnet kokade upp!?


Varför jag tog med Norrköpings killarna vet jag ej, antagligen bara för att de kom från vår håla.- f


Kommentarer
Postat av: YÖYööö

jesu christ. this was the längsta inlägg everrrrrrrrr :D ps. norrköping är ju ingen håla!!!!! don't ever say that again GOOOOOOOOOOSH!!

2007-10-09 @ 18:29:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0